Khamis, 11 Disember 2014

[blog] Backup Blog Anda dengan Hanya 1 Butang

Salam semua.
Backup blog ada teramat penting!

Sekarang, anda mungkin kurang jelas tentang kepentingannya.

Jangan menyesal sekiranya blog anda rosak, atau kena hack, atau entri blog anda hilang tanpa jejak.
Menangis keluar air mata darah pun, benda dah jadi, tetap jadi.
Melainkan anda ada backup, untuk recover semula blog dan semua entri blog anda.

Sebelum memulakan backup blog, pastikan anda sudah berada dalam Blogger Dashboard anda.

Disebabkan entri ini pernah saya buat dalam bentuk pdf. Maka saya letak gambar sahaja, untuk memudahkan anda faham cara-cara backup.

Cara Backup Blog

Sila klik pada gambar rajah untuk tengok dengan jelas.

Rajah Backup 1

Rajah Backup 2

Rajah Backup 3

Rajah Backup 4

Rajah Backup 5

Alhamdulillah anda sudah mahir backup blog anda.

Macamana pula nak recover semula blog guna file backup tu?
Berikutnya ialah cara-caranya untuk recover semula blog.

Cara Recover Blog

Sila klik pada gambar rajah untuk tengok dengan jelas.

Rajah Recover 1

Rajah Recover 2

Tahniah!

Sekarang anda sudah mempelajari cara-cara untuk backup dan recover blog!
Selamat ber-blogging!

Suka saya kongsikan di sini beberapa peluang:

  1. Servis Bina/ Make-Over Blog untuk blogger blogspot, dengan caj semurah RM50 per blog. Klik di sini jika berminat.
  2. Workshop Pakar Blog. Saya sedang mengadakan survey untuk guru blog saya. Di workshop ini, anda diajar step-by-step untuk membina dan memiliki blog secara professional. Anda juga berpeluang belajar mengarang ayat dengan baik di blog. Klik di sini jika berminat.

Terima kasih kerana sudi luangkan masa anda membaca entri ini. 

Tolong jangan copy & paste entri ini, melainkan anda rasa entri ini ialah ilmu yang berguna untuk dikongsikan. 

Saya juga pakar dalam detox dan kuruskan badan,
anda boleh hubungi saya untuk pertanyaan,
dan *percuma konsultasi secara berterusan.
* Tertakluk pada terma dan syarat.

Nama: Afham Rusli 
SMS/Call/Whatsapp : 013-624 2598
Email : afhamrusli@gmail.com
Facebook : Afham Rusli
Facebook page : Afham-Rusli







0 comments:

Catat Ulasan